Dziś otwarte: 8:00 - 18:00
umów jazdę testową
umów wizytę serwisową
Warszawa - Radość
2025.04.17
TOP SAFETY PICK 2025

Lexus NX z wyróżnieniem Top Safety Pick 2025

Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) to niezależny instytut badawczy, który sprawdza bezpieczeństwo samochodów na bazie rygorystycznych kryteriów. Amerykański odpowiednik Euro NCAP regularnie dokonuje rewizji poszczególnych aspektów, by jeszcze dokładniej analizować skuteczność ochrony pasażerów. W 2025 roku zaostrzono kryteria pod kątem ochrony pasażerów zajmujących miejsca w drugim rzędzie siedzeń, co ma szczególne znaczenie dla osób poszukujących rodzinnego auta. Surowsze wskaźniki sprawiły, że lista nagrodzonych modeli się zmniejszyła. W najnowszej edycji badań wyróżniono tytułami Top Safety Pick+ oraz Top Safety Pick w sumie 48 aut, czyli aż o 21 mniej niż w poprzednim roku.

Na liście samochodów z najlepszymi wynikami znalazł się Lexus NX, który otrzymał tytuł Top Safety Pick 2025. Przyznawane od 2006 roku wyróżnienie otrzymują samochody, które uzyskały wysokie oceny w testach zderzeniowych (przednim i bocznym), a także jedną z dwóch najwyższych ocen za technologię przednich świateł oraz skuteczność systemu zapobiegania kolizji z pieszym w dzień. NX został także specjalnie doceniony za łatwość montażu fotelików dziecięcych w drugim rzędzie.

Najwyższy poziom bezpieczeństwa z Lexus Safety System +

NX był pierwszym modelem Lexusa, w którym wprowadzono najnowszą odsłonę zaawansowanych układów bezpieczeństwa Lexus Safety System +. Trzecia generacja pakietu wykrywa jeszcze większą liczbę potencjalnych zagrożeń, a dzięki modułowi DCM można za,ualizować działanie poszczególnych elementów metodą over-the-air bez konieczności wizyty w serwisie. Bezpieczeństwo kierowcy, pasażerów oraz innych uczestników ruchu jest jednym z priorytetów marki, dlatego Lexus Safety System +3 stosowany jest w pełnej gamie crossoverów i SUV-ów Lexusa, w tym w najmniejszym miejskim crossoverze LBX, a także w ekskluzywnym vanie LM.

Lexus Safety System + to kompleksowy system rozwiązań wspierających kierowcę w awaryjnych sytuacjach. Jednym z jego najważniejszych elementów jest układ ochrony przedzderzeniowej (PCS) z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów i motocyklistów, który również jest w stanie wykryć ryzyko zderzenia z pojazdami nadjeżdżającymi z prawej lub lewej strony na skrzyżowaniu podczas manewru skrętu. Samochody Lexusa wyposażone są także w aktywny tempomat, asystenta utrzymania pasa ruchu (LTA), system automatycznych świateł drogowych lub dynamiczne adaptacyjne światła drogowe. W zależności od wersji wyposażenia dostępne są także m.in. system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTAB), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTAB) oraz asystent wyprzedzania na drogach szybkiego ruchu (LCA).

Inżynierowie Lexusa pracują nad kolejnymi technologiami, które mogą zwiększyć bezpieczeństwo pasażerów oraz innych uczestników ruchu. W samochodach marki stale debiutują nowe rozwiązania, przyczyniające się do zmniejszenia liczby ryzykowanych zdarzeń na drogach. Wraz z drugą generacją NX-a wprowadzono innowacyjne elektroniczne klamki połączone z systemem zapobiegającym otwarciu drzwi w sytuacji zagrożenia kolizją (SEA), który uniemożliwia otwarcie drzwi, jeśli z tyłu nadjeżdża inny pojazd lub rowerzysta. Obecnie to standard w niemal wszystkich modelach. W Lexusach RX i RZ po raz pierwszy zastosowano kamerę monitorującą skupienie kierowcy, która jest opcjonalnie dostępna nawet w najmniejszym LBX-ie. Układ awaryjnego zatrzymania pojazdu (EDSS) uruchomi się, gdy auto wykryje złe samopoczucie kierowcy lub utratę koncentracji i brak reakcji na alarmy. Wówczas samochód będzie w stanie bezpiecznie zwolnić i się zatrzymać, a także włączy światła awaryjne.

Kliknij i poznaj wyniki badań IIHS.

 

jazda testowa
zapisz się